Endeavour bewijst: Stadsmarketing doe je met een krant

Of hoe je een krant kan inzetten voor belangenbehartiging en beleidsparticipatie

Skaten als een vorm van stadsmarketing

 

Wanneer ze niet meer mogen skaten op hun ‘KNS’, het theaterplein, richten de skaters van Antwerpen meteen een vereniging op en besluiten ze om er iets positiefs tegenover te zetten.

Ze verzamelden experten en voorbeelden uit Europese grootsteden en brachten met de steun van enkele skateshops een echte krant uit als een vorm van stadsmarketing.

Of hoe je met één krant de perceptie van hangjongeren met een veel te luide muziekinstallatie kan omzetten in een positief verhaal waar veel steden nog iets van kunnen leren.

Met de Skate de stad-krant wil KNS Skateboarding een positieve boodschap brengen - Genscom

Een positieve boodschap brengen met een krant

 

Met deze krant wil KNS Skateboarding vzw en Endeavour beleidsmakers, buurtbewoners en skaters een duidelijk overzicht geven van de voordelen die hun passie kan hebben en hoe de stad haar beleid kan aanpassen om een skatevriendelijke omgeving te creëren. In het krantje willen ze aantonen hoe skaten een positieve impact kan hebben op zowel de stad als haar inwoners.

 

En of het gelukt is! Lees hier het artikel in GVA of op Instagram.

Je kan de Skate de Stad-krant downloaden of gratis afhalen in Stadsform, One Love Boardshop, Lockwood Skate Shop en Skate Depot.

Met de Skate de stad-krant zet Endeavour zich actief in voor citymarketing - Gensom