Digitaal en print

De hybride oplossing van Genscom

Goede bedrijfscommunicatie is meer dan ooit het strategisch inschakelen van een rijk palet aan media. Denkt jouw bedrijf of organisatie na over een switch van papier naar digitaal? Is een combinatie van digitaal en print wenselijk en zoja, voor welke doelgroepen en gelegenheden? Een goede communicatiemix bestaat uit offline communicatie én digitale oplossingen.

Bij het proces van redactie tot distributie komen heel wat zaken kijken: van beschikbare mailadressen tot een gebruiksvriendelijk systeem om zendingen te doen. Hoe verspreid je een direct mailing? Wat met analytics en gesegmenteerde communicatie? Bovendien hebben we steeds meer toegang tot (gratis) mobiel internet en verbruiken we content dus vaak op een vluchtigere manier. Het tijdstip, de locatie en het medium waarop content gelezen wordt, bepalen in grote mate de leeservaring. Wie zich bewust is van die context en hier op de juiste manier kan op inspelen, bereikt meer.



Bij Genscom integreren we de creatie van print- en digitale publicaties in één communicatietool, op maat van jouw organisatie. We geven jou de kans om zelf een krant of magazine te creëren en het eenvoudig om te zetten naar een digitale variant. Of je kiest resoluut voor één van beide, in functie van jouw doelgroep en doelstellingen.

Zelf creëren en (digitaal) publiceren

Maak zelf een online magazine of digitale krant in de huisstijl van jouw organisatie, responsive en met de mogelijkheid om je magazines te bewaren in je persoonlijke online bibliotheek. Je kan je publicaties zelf creëren zonder grafische kennis. Met een eenvoudige en professionele vormgeving in de juiste look & feel houd je je lezers geboeid en geef je hen meer dan mogelijk is in een geprinte publicatie. Want de meerwaarde van digitaal publiceren zit absoluut in het verrijken van je content. Met een illustrerende video, uitgebreide fotoreportage, relevante advertentie of een link naar de website en je Instagrampagina of Twitteraccount, geef je de content een tweede dimensie. De juiste CTA-knoppen (call to action) en sharebuttons zorgen ervoor dat je je doelstelling(en) kan meten en snel kan opvolgen.

Een digitale publicatie exclusief voorbehouden voor jouw doelgroep

Publicaties worden vaak exclusief voorbehouden voor leden, abonnees of medewerkers. Terecht! Als return voor een bijdrage krijgen zij een magazine met redactionele inhoud of bepaalde voordelen. Organisaties wensen niet dat deze informatie voor iedereen toegankelijk is. Hoewel bepaalde artikels best wél gedeeld worden. Zo kan interessante informatie over de organisatie, de community of een actueel thema zich eenvoudig verspreiden en geïnteresseerden misschien zelfs aanzetten om contact op te nemen. Genscom stelt organisaties in staat om zelf te bepalen welke artikels in een publicatie ze wensen te delen en welke niet gedeeld kunnen worden. Op die manier behoudt ze een voordeel voor de doelgroep of community maar kan ook een bredere groep van mensen worden aangesproken.

API

Binnen een 360°-communicatiestrategie wordt gebruik gemaakt van verschillende communicatiekanalen die elkaar versterken. Genscom wil daarom de digitale artikels uit je publicatie koppelen aan de website van je eigen organisatie. Met de ontwikkeling van een API kunnen we de juiste content doorsturen naar je eigen online kanalen zodat je bezoekers eenvoudig de weg vinden naar al jouw content.

Meten, weten en optimaliseren

Bij een digitale publicatie horen uiteraard ook de nodige analytics. Wij bieden je een rapport aan met de kerngegevens over het leesgedrag van jouw lezers. Om een zo goed mogelijk beeld te krijgen van de interesse van de lezers en daar verder op in te spelen, bekijken wij samen met onze klanten welke data voor hen relevant zijn. Welke content wordt gelezen en gedeeld, is er veel of weinig interesse… Wie je online niet bereikt, bereik je mogelijk wel met print. We zoeken graag samen uit hoe je de ideale communicatiemix samenstelt.

Share This