Selectair

Selectair: Een samenwerking die loont

Selectair groepeert meer dan 100 onafhankelijke, zelfstandige reisadviseurs. Zij bundelen de krachten om jou het beste reisadvies te geven tegen de beste tarieven. Genscom bouwde voor Selectair een communicatieplatform waarmee de reiskantoren hun eigen gedrukte communicatie kunnen vormgeven. We zetten hen op weg met mooie templates en een kleine opleiding. En of ze gelanceerd zijn!

Peilen naar de interesse: een gepersonaliseerde congreskrant

Een webplatform waarop de kantoren hun eigen reiskrant opmaken met de meest lucratieve aanbiedingen en leuke tips om de klanten een droomvakantie te bezorgen. Selectair ziet het alvast helemaal zitten. Maar zou dit concept wel aanslaan? Wensen de kantoren wel tijd te stoppen in het zelf uitbrengen van een publicatie?

Hier zouden we snel achter komen. Selectair hield haar jaarlijks congres en samen werkten wij een gepersonaliseerde congreskrant uit. Iedere deelnemer kreeg op de eerste dag van het congres een krantje met hierin een overzicht van het programma, de keynotes van de sprekers en de sponsors van dit event. En dat was nog maar een begin. Aan de hand van de inschrijvingen voor de workshops maakten we voor elke deelnemer een unieke krant. Een persoonlijke aanspreking en het gekozen programma van elke lezer, maakten van deze congreskrant een voltreffer. De reacties waren unaniem positief. Sponsors, organisatoren en deelnemers waren enthousiast en Genscom werkte een platform uit op maat van Selectair.

Branding van het merk Selectair

Selectair vindt het platform een geweldige opportuniteit. Samen lijsten we de voordelen van deze communicatietool op.

Genscom reikt in samenspraak met Selectair professionele templates aan in de huisstijl van het merk. Zo krijgen alle kantoren hun eigen hoofding en zijn de kranten ook afgewerkt met een knappe koptekst. Als dat geen mooie branding van het merk Selectair is!

Bovendien worden de kantoren uitgedaagd om ook dit luik van de communicatie aan te pakken. Selectair voorzag reeds in een website en een digitale nieuwsbrief voor de kantoren. Enkel een tool voor de offline communicatie ontbrak nog. Hiermee is het plaatje volledig en krijgen de kantoren de kans om hun communicatieplannen in de praktijk om te zetten.

Een prima service voor de leden

Dankzij deze tool kunnen kantoren nu hun eigen publicatie in handen nemen. En ze doen dit op eigen tempo en onafhankelijk van elkaar.

Genscom zorgt voor een snelle levering van de kranten, en hiervoor hoeven de kantoren geen planning op voorhand in te sturen. Dankzij een automatische flow werkt Genscom binnen de 5 werkdagen de bestellingen af.

Dankzij dit platform genieten de kantoren van een voordeeltarief voor hun publicaties. Ongeacht de bestelde hoeveelheid publicaties, maar op basis van een geschat maar niet bindend jaarvolume, zorgt Genscom voor een vaste en lage stukprijs. Dankzij deze samenaankoop kan elk kantoor rekenen op een lage drukkost van zijn uniek magazine. Een service van Selectair, enkel bestemd voor haar aangesloten reiskantoren.

Diverse toepassingen extern EN intern

Intussen zijn de eerste publicaties een feit. En ze zijn net zo divers als de kantoren zelf! Een nieuwe naam aankondigen, unieke cruises voor het komende jaar, een heropening van een winkel of een uitstapje naar Le Mans en niet te vergeten… het fantastische reisaanbod van het kantoor zelf natuurlijk.

Extra: de B2B-krant van Selectair

En waarom niet zelf het goede voorbeeld geven moet Selectair gedacht hebben? En prompt toverden ze hun eigen magazine om in een B2B-krant die 4 maal per jaar in de bus valt bij de kantoren. Zo wordt het platform optimaal benut voor zowel externe als interne communicatie. Dat heet consequent zijn!

Share This